Skip to content

Velkommen på jobb i Kantega. 100 % eid av oss ansatte.

Vi vil gjerne ha deg med på laget!

En mangfoldig arbeidsplass

Siden 2003 har vi bygget opp et av landets sterkeste fagmiljøer innen teknologi, design og rådgivning. Vi har gjort dette på vår egen måte, med en unik eiermodell i bunn. I dag er vi ca. 180 kolleger med kontorer i Oslo, Bergen og Trondheim.

Her finner du lidenskapelige gourmetkokker, gamere og friklatrere. Noen bygger båten sin selv, andre kunne ha vært med i symesterskapet på TV.

Det vi har til felles er at vi ønsker å utgjøre en forskjell, ta samfunnsansvar og løse viktige problemer sammen med kundene våre. Vi deler den samme lidenskapen for å lage bra løsninger, og for å utvikle vår felles eiendom i selskapet og arbeidsplassen.

Les hele historien: fra konkurs til 200 ansatte på 20 år

Eiermodell, lønnsmodell og leveregler

Kultur er mer enn biljardbord og sosiale aktiviteter etter arbeidstid. Les mer om de tre byggesteinene våre.

En likeverdig eiermodell

Det finnes mange ansatteide selskaper i verden, få hvor alle ansatte eier like mye. Slik er det i Kantega og det gjør eiermodellen vår ganske unik.

Det spiller ingen rolle om du er administrerende direktør, utvikler eller kantineansvarlig. Hver rolle er viktig på sin måte, og derfor vil vi at alle skal eie like mye av selskapet. På første arbeidsdag får du en neve med egne aksjer i hånda, og er med på å stake ut kursen fremover.

Lønnsomhet for oss Å eie sin egen arbeidsplass er lukrativt på mange måter. Vi bestemmer helt selv, alle er i samme båt og vi hjelper hverandre med å få selskapet til å lykkes. Det tjener vi godt på, både faglig, sosialt og økonomisk.

Lønnsomhet for kunden Eierskap til selskapet gir eierskap til prosjektene våre. Vi har ikke eksterne eiere, og alt vi investerer i folk, teknologi og faglig utvikling, går tilbake til kundene. Det gir bedre leveranser og verdiskapning for kundene våre.

Det tror jeg ikke du finner i så mange andre selskaper i verden.

Lars Ellingsen Sjefskonsulent

Fordi hvis vi ikke trives her, hva skal vi gjøre da?

Emilie Konow Interaksjonsdesigner

Vi jobber på lag, vi er et team. Vi er her for å løse samme problem sammen.

Gøran Basso Systemutvikler

En åpen lønnsmodell

Lønnsmodellen i Kantega er rettferdig og avspeiler ansvar, innsats, erfaring og oppnådde resultater. Det finnes ingen spisse albuer, og du får like mye som du gir. Alle initiativ som bidrar til faglig utvikling, kultur og godt arbeidsmiljø belønnes like mye som fakturerbare timer.

Å være ansatt i Kantega er derfor en av de beste investeringene du kan gjøre. Pakken består av solid grunnlønn, utbytte, Kantegaaksjens verdi og andre ansattgoder.

Å bygge en karriere Vi har flere stiger og de aller fleste passer inn i konsulentstigen. Denne dekker alle fagdisiplinene. Vi har også en lederstige.

Målekategorier Grunnlønn reguleres årlig, i tillegg til individuell kompensasjon som utbytte og aksjeverdi. Grunnlønn defineres av trinn for handlingsramme, problemløsning, ledelse, kommunikasjon og kvalifikasjoner.

Noen enkle leveregler

Levereglene er en rettesnor for den atferden vi ønsker å forsterke i jobben vår. Vi ønsker for eksempel at vi skal være nysgjerrige på kunden, ny teknologi og egne kolleger. Og vi ønsker at alle skal ta initiativ, for eksempel til å utforske nye forretningsmuligheter sammen med kunden, eller rett og slett dykke ned i ny og ukjent teknologi. Vi har flere slike leveregler. De er ikke rangert, og det er heller ikke konkretisert hvordan vi skal ta dem ut i praksis. Når vi søker etter nye medeiere, ønsker vi oss personer som kan kjenne seg igjen i disse levereglene.

Ta initiativ Vi tar initiativ til å utvikle vår egen og andres kompetanse​, og vi sørger for å få jobben gjort. I Kantega tar alle medarbeiderne ansvar for å skape et godt arbeidsmiljø.

Løft hverandre Det er en sterk fellesskapsfølelse i Kantega, og vi skaper en arbeidskultur som er preget av tillit og åpenhet. Vi støtter hverandre på det vi trenger for å gjøre en god jobb.

Vær nysgjerrig Vi er ikke redde for å gjøre feil som følge av at vi vil prøve noe nytt​. Vi ser alltid etter nye muligheter hos kundene, og vi søker aktivt muligheter for å utvikle oss i jobben vår.

Vis lidenskap Vi synes jobben vår er veldig interessant og vi er stolte av å fortelle om den til andre.

Skap verdi - sammen Vi skal foreslå, utvikle og levere løsninger som gir kunden en bedre hverdag​. I Kantega samarbeider alle for å oppnå målsettingene til selskapet og kundene våre.



Personalhåndbok

Personalhåndboka beskriver alle sider ved å være medeier i Kantega. Det er ei ganske utfyllende bok, under her finner du en rask oppsummering. Likeverd og samhold Alle skal oppleve innflytelse på egen arbeidssituasjon, og at utfordringer blir tilpasset evner, anlegg og interesser. Vi skal være en arbeidsplass hvor ingen blir diskriminert pga. kjønn, alder, etnisitet, religion, seksuell legning eller funksjonshemning.

Ansattgoder

Vi ønsker å gjøre hverdagen i Kantega så lett og smidig som mulig, og vi er opptatt av at alle skal ha et sunt og godt liv både på- og utenfor jobb. Ansattgoder omfatter alt fra skikkelige gode pensjonsordninger og forsikringer, til treningsaktiviteter, fordelsprogrammer, abonnementer og topp moderne arbeidsutstyr.

Personalpolitikk

I Kantega er vi opptatt av at å skape miljø som fokuserer på å utvikle dyktige, engasjerte, tilfredse og lojale medarbeidere. Vi legger forholdene til rette for at selskapet blir et godt sted å jobbe, og at hver enkelt får utvikle sine faglige og personlige evner. Personalpolitikken definerer rammene våre for arbeidstid, lønn, medeierskap, sikkerhet og taushetsplikt, seniorpolitikk, oppsigelse, gaver og feiring.

Kompetanseutvikling i arbeidstiden

Vi lever av den kompetansen vi har. Derfor er det viktig at de ansatte får mulighet til å videreutvikle sin kompetanse og holde seg faglig oppdatert. Dette kan være gjennom aktiviteter som intern kompetansedeling, kurs, konferanser, seminarer, egenutvikling, videreutdanning og andre faglige aktiviteter. Den største kompetansehevingen skjer likevel gjennom daglig deltagelse i prosjekter, med anledning til å møte nye utfordringer. Som konsulenter er det viktig at vi er i stand til å lære og sette oss inn i kundenes problemstillinger raskt. Dette er noe av det kundene våre betaler oss for, og derfor er det naturlig at mye av kompetansehevingen vi gjør for kunden også kan faktureres.

Sykdom og permisjoner

I Kantega har vi gode ordninger ved sykdom, barns sykdom og uforutsett fravær. Vi har også gode ordninger for velferdspermisjon og permisjon i forbindelse med svangerskap, fødsel og adopsjon. Hverdagen kan ta uante veier, men vi ønsker ikke at våre ansatte skal ha dårlig samvittighet av den grunn.

Reiser og ferie

Alle ansatte i Kantega har 25 dager ferie. Ansatte som fyller 60 år før 1. september i ferieåret har rett til en uke ekstra ferie pr år fra og med dette ferieåret. I jobbsammenheng dekker Kantega alle nødvendige, dokumenterte utgifter i forbindelse med overnatting, bespisning, transport, etc. Reisekostnader gjøres opp med personlig kredittkort.

Håper vi hører fra deg 😊

Og les gjerne mer om oss på kantega.no